20. března 2012

Velurové nažehlovačky - návod

Velurové nažehlovačky jsou poslední dobou hit. Jenže je sehnat není nic lehkého a ta cena je taky poněkud vyšší. 
Tak tady je návod, jak si hezké obrázky vyrobíte sami.

aktualizace červen: po opakovaném vyprání a nošení za cca 3 měsíce musím stále jedné ještěrce přižehlovat ocásek a jedné se roztrhla tlapka. Na dětském tričku drží.  Ve srovnání s nažehlovačkama od bibu jsou tyhle slabší, hůř se s nimi manipuluje. Z Těch od bibu jsem nadšená.


Napřed potřebujete něco, na co chcete nažehlit. Ideálně na bavlnu. Já jsem si ušila trička z fineribu.

Kupte si buď přímo hotovou nažehlovačku s velurovým povrchem a nebo celé archy, které jsem použila i já. Dají se běžně sehnat ve výtvarných potřebách. Cena je kolem 60,- za jeden arch 20x15.
Hotové velurové nažehlovačky se dají také sehnat i v různých moderních motivech a barvách, ale na českém trhu se zatím skoro nevyskytují.
 K dispozici jsou i obyčejné nažehlovací folie s různými motivy. Ty nejsou sametové, vypadají trochu uměle, ale zato pruží.  

Připravte si motiv, který chcete použít. Motiv by měl být spíše drobnější a měl by se dobře řezat. Nezapomeňte, že nažehlovačka nepruží a na velké ploše by byla moc tvrdá. Tady je pár nápadů, kde se inspirovat. Na internetu např. zde . Je i spousta stránek pro windcolor a jiné databáze obrázků. Nebo si obkreslete vodolepky do vany.
Další variantou jsou vysekávátka na papír. Ty udělají hezký motiv, ale volte spíš větší rozměr, jinak to nenažehlíte rovně.

Vyberte motiv a nakreslete ho na lesklý povrch nažehlovačky. Mně se osvědčila fixa na popisování CD a na černou fólii červená propiska.
 Motiv vystřihněte a nebo vyřízněte skalpílkem. Pokud to uděláte šikovně, vznikne vám pozitiv i negativ a oba se dají použít . Já jsem preferovala víc jednoduchých ještěrek. 
 Motiv umístěte na triko a nebo jiný výrobek, kam ho chcete nažehlit.
 Žehlete přes pečící papír a žehličkou nepohybujte. Při cvičném pokusu jsem žehličkou hýbla přímo na motivu a celý se posunul, lehce rozmáznul a vůbec nebyl použitelný.
 Počkejte až motiv zchladne a sloupněte vrchní vrstvičku. 
A je hotovo. Perte z rubu na 40.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.